Vystopovateľnosť (Traceability) je kľúčovým prvkom európskeho potravinového reťazca. Je to element, ktorý Európu odlišuje od ostatných globálnych hráčov. Hlavnou výzvou vystopovateľnosti je značenie na obale výrobkov v Európe. Európska legislatíva v tejto oblasti zavádza povinný systém označovania na čoraz viac výrobkov. Európsky parlament presadzuje ďalšie rozšírenie značenia produktov. Spotrebiteľ by mal byť podľa De Castra plne informovaný v rámci práva na informácie a zásady „Spotrebiteľ by mal vedieť“ (Consumer should know).
Európsky Parlament potvrdil iniciatívu „vystopovateľnosť pôvodu“ (Traceability of origin), ktorú chce presadiť aj na pôde Európskej Komisie. Jedná sa o povinné značenie určitých druhov tovarov, ktoré v Európskej legislatíve zatiaľ nie je v plnej miere zakotvené.
Celý záznam z podujatia nájdete tu.