CESAER, asociácia popredných európskych univerzít v oblasti vedy a techniky zverejnila správu na tému: „Modely zapojenia PhD študentov do spolupráce s neakademickými partnermi“, ktorá obsahuje odporúčania pre inžinierske vzdelávanie.
Správu, ktorú vypracoval tím pod vedením Yvonne Kinnaird z Univerzity v Strathclyde, sa zameriava na to, ako môžu partnerstvá medzi univerzitami a neakademickými partnermi, najmä prostredníctvom „priemyselných doktorandských programov “, podporiť oblasť inovácií. Uvedené odporúčania poskytujú plán na posilnenie spolupráce medzi univerzitami, priemyselnými aktérmi, tvorcami politík a inštitúciami EÚ s cieľom upevniť vedúcu pozíciu Európy v oblasti výskumu a inovácií.
Kľúčové odporúčania:
- Pre univerzitných lídrov: posilniť spoluprácu s priemyslom na vytvárania nových príležitostí pre priemyselné doktorandské programy a rozvoj kariérnych možností pre doktorandov,
- Pre priemyselných partnerov: zabezpečiť väčšiu finančnú či praktickú podporu pre priemyselné doktorandské programy a spolupracovať s univerzitami na prispôsobení výskumného vzdelávania potrebám priemyslu,
- Pre tvorcov politík: navrhnúť politiky a spôsoby financovania, ktoré podporia priemyselné doktorandské programy a podporia inovácie v rozličných oblastiach,
- Pre inštitúcie EÚ: rozšíriť financovanie iniciatív priemyselných doktorandských programov prostredníctvom programov Horizontu Európa a Akcií Marie Skłodowska-Curie a zároveň zefektívniť reguláciu pre jednoduchšiu spoluprácu medzi akademickou obcou a priemyslom.
-
- Kompletné znenie správy (ANG)
Zverejnené 08.11.2024, slord